miércoles, 22 de junio de 2011

Crónica sobre la movilización del 14 de junio



El pasado martes 14 de junio se llevó a cabo la concentración convocada por el Sindicato de Estudiantes Independiente, junto a la Asamblea del Victoria Kent y los estudiantes del IES L'Assumpció, en la entrada del IES Victoria Kent de Elche. A las 14:10h aproximadamente, nos concentramos gran número de estudiantes en la puerta del instituto, mostrando pancartas con lemas como "POR UNA EDUCACIÓN PÚBLICA, LAICA, GRATUITA Y DE CALIDAD" o "MÉS EDUCACIÓ, MENYS CORRUPCIÓ".

Los estudiantes salimos en marcha hasta una rotonda situada junto al centro educativo. Allí leímos el manifiesto que realizamos conjuntamente los convocantes, y destacamos la necesidad de comenzar a forjar la unidad del movimiento estudiantil para hacer frente a todos los ataques que la educación pública está sufriendo. Además, convocamos a todos a un encuentro de estudiantes que tendrá lugar en las próximas semanas.

Nos parece muy importante que éste verano los estudiantes sigamos desarrollando todo el trabajo conjunto que hemos comenzado a realizar durante el curso, y así organizar las tareas y movilizaciones que realizaremos a partir de septiembre. Mientras sigan deteriorando la educación pública los estudiantes seguiremos peleando por defenderla. La lucha continúa.

miércoles, 8 de junio de 2011

El martes 14 de junio ¡todos a la concentración en el Victoria Kent!

En unos institutos nos quedamos sin plaza y en otros, para “solucionarlo”, nos meten en barracones. Ese es el caso de, por ejemplo, el IES L'Assumpció donde los estudiantes de 4º de ESO nos quedamos sin plaza de bachillerato; y del IES La Torreta, donde por falta de aulas y por la llegada de nuevos estudiantes nos pondrán otro barracón. ¡Ya basta! ¡Queremos estudiar en condiciones! Ante ésta situación, producida por la reducción de gasto público y demás medidas neoliberales de los gobiernos central (PSOE) y autonómico (PP), como los recortes de plantilla de profesorado y las cada vez más numerosas ayudas a la enseñanza privada y concertada, los estudiantes manifestamos lo siguiente:

No a la reducción de la inversión en la enseñanza pública.
No al recorte de plantilla de profesores. (Decreto de plantillas publicado en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana el 12 de enero de 2011). www.docv.gva.es/datos/2011/01/21/pdf/2011_246.pdf
No a las medidas impuestas por los gobiernos como la “prueba voluntaria” de acceso a la universidad para estudiantes de FP, el Plan Bolonia, etc.
Democratización de la enseñanza. Los estudiantes tenemos derecho a opinar y
decidir sobre las medidas que se deban aplicar al sistema educativo. Debe existir una democracia real y participativa.
No al aumento del ratio de alumnos por aula. Aumento de las instalaciones de calidad y de profesorado.
Eliminación en su totalidad de los barracones. El dinero invertido en el alquiler de los mismos a empresas debe destinarse a la construcción de nuevas instalaciones y a reformar las existentes. (La Consellería de Educación ha gastado 78,6 millones de euros en barracones escolares en 9 años y en éste año, 2011, el gasto asciende casi a los 100 millones de euros desde 2001).
No a la privatización de la educación pública.
No a las ayudas a la enseñanza privada y concertada. El dinero público debe destinarse a los servicios públicos, en este caso, a la enseñanza pública.
Destacamos la necesidad de la coordinación y la unidad entre las organizaciones estudiantiles y demás organizaciones en defensa de la enseñanza pública, gratuita, democrática y de calidad.
Llamamos a todos los estudiantes a organizarse y movilizarse. La educación pública es un derecho fundamental y lo están destruyendo paso a paso. Os convocamos a la concentración que tendrá lugar el martes 14 de junio a las 14:00h a la entrada del IES Victoria Kent. ¡Tenemos derecho a una educación pública, laica, gratuita, democrática y de calidad!

Organiza:
-Asamblea de Estudiantes del IES Victoria Kent
-Estudiantes del IES L'Assumpció
-Sindicato de Estudiantes Indepentiente

8 de junio por la educación pública ¡YA!

lunes, 6 de junio de 2011

Concentració a Alacant el 9 de juny: mobilitza't! Sí al valencià!

 
Escola Valenciana anuncia les primeres mobilitzacions per al 9 de juny a València, Alacant i Castelló, i destaca que les protestes s'ampliaran al proper curs
Acord unànim pel consens i la retirada immediata del decret del Consell
Representants del sector educatiu, sindicats, partits polítics, entitats i institucions culturals donen suport al manifest d'Escola Valenciana a favor de l'ensenyament en valencià i d'un model plurilingüe de consens fet amb criteris pedagògics, i exigeix la retirada immediata de l'esborrany presentat per la Conselleria d'Educació. Escola Valenciana anuncia un calendari de mobilitzacions que comença aquest dissabte amb les Trobades d'Escoles en Valencià d'Ibi i Relleu i prosseguirà amb una setmana d'accions que culminaran el 9 de juny, dia de constitució de les Corts Valencianes, amb concentracions a València, Castelló i Alacant. Les mobilitzacions s'allargaran fins la retirada del decret, prologant el moviment de protesta fins els curs que ve si és necessari. La reunió de hui visualitza un consens a favor del plurilingüisme i l'ensenyament en valencià i situa el Consell presidit per Francisco Camps al marge del consens i en posicions antivalencianes.
“L'aprenentatge de les llengües no s'aconsegueix sumant idiomes a parts iguals als curriculums sinó aplicant un sistema pedagògic d'aprenentatge adequat al context”, han destacat. La comunitat educativa recorda que ja hi han precedents de grans mobilitzacions del sector que han provocat la retirada de plantejaments del Conseller, fent referència a les mobilitxacions amb motiu de l'intent del Conselleri d'imposar Educació per la Ciutadania en anglés. Això sí, per aconseguir recorden que cal “la implicació de tothom en les mobilitzacions, com la del proper 9 de juny”.
La reunió convocada per Escola Valenciana amb el sector educatiu, els partits polítics, sindicats, universitats, entitats i institucions per consensuar un front a favor de l'ensenyament en valencià i el plurilingüisme ha estat un èxit. Hi han assistit representants de la Confederació Gonçal Anaya de pares i mares d'alumnes, la permanent de directors, la Intersindical-STEPV, CCOO PV, UGT PV, PSPV, COMPROMÍS, EUPV, ERPV, ACPV, Ca Revolta, la Societat Coral el Micalet, Xúquer Viu, diversos sindicats d'estudiants, les associacions de directors de Primària i Secundària, el Col·lectiu de Professionals del Doblatge, l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana, l'Associació d'Editors del País Valencià, Benimaclet Viu i altres entitats i asociacions, a més com alguns membres de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua i d'equips rectorals de les universitats valencianes a títol individual.
Les organitzacions reunides han donat suport al “Manifest pel consens en l'ensenyament plurilingüe de qualitat: SÍ AL VALENCIÀ” redactat per Escola Valenciana, a favor de l'ensenyament en valencià i d'un model plurilingüe dissenyat amb criteris pedagògics i consensuat amb els agents educatius. En aquest sentit, el manifest exigeix la retirada immediata de l'esborrany de decret i que no s'inicie la seua tramitació.
La trobada de hui dibuixa un gran consens a favor de l'ensenyament en valencià i un model plurilingüe dissenyat a partir de criteris pedagògics, enfront d'un decret elaborat amb criteris ideològics, sense tindre en compte l'opinió dels experts i que ataca directament l'ensenyament en valencià.
“El decret és un pas enrere en el camí al plurilingüisme i ataca greument el valencià a l'ensenyament. Agafa com a excusa un suposat plurilingüisme per arraconar la nostra llengua a l'escola, situant el Consell en actituds antivalencianes inacceptables”, ha afirmat Vicent Moreno, president d'Escola Valenciana. “La realitat del decret és que de plurilingüisme res de res, és una maniobra per suprimir les línies en valencià, que són el model que millor ha funcionat des de l'aprovació de la LUEV. És un text ple de desgavells i trampes per reduir la presència del valencià i no està fet amb cap criteri científic per introduir la llengua estrangera”. “L'aprenentatge de les llengües no s'aconsegueix sumant idiomes a parts iguals als curriculums sinó aplicant un sistema pedagògic d'aprenentatge adequat al context”, han destacat
Vicent Moreno ha insistit en el fet que “qualsevol modificació del model educatiu que naix de la LUEV, que es va aprovar sense cap vot en contra a les Corts, ha de tindre almenys el mateix consens. Ací en aquesta reunió hi ha la majoria dels interlocutors en aquest debat. Exigim al Consell la retirada de l'esborrany de decret i debatre per fer les coses bé, amb criteris pedagògics i amb el màxim consens”. Leer más...